11. oktober 2006

How it all began

Nogle gange skal man være lidt retrospektiv - som f.eks. nu:

Købte mig en Ford Taunus 1600 van, orange tidligere KTAS bil, i 1993. Den gik hurtigt i smadder, så jeg måtte ligge hjemme i mine forældres indkørsel mens de var på ferie og installere ny køler, vandpumpe og dynamo. Det var jo ikke meget sværere end at lappe en cykel, og så var der ligesom taget hul på løjerne...

Dén Taunus var dog lidt stor at parkere i København, og brugte lidt meget benzin til et studenterbudget, så derefter blev det til en blå 2CV, der var meget nem at bikse med og kørte lækkert gennem høj sne om vinteren.
Så blev det seriøs studietid på Akademiet, hvor prioriteterne var lidt anderledes, så behovet klaredes af en rød AX.

i 1997 fik jeg lyst til noget luksus i form af en (udtjent) Volvo 164 med rat-automatgear, vroom fra 6 cylindre, læder og metallak, og i 1999 påvirket af flere år i arkitektmiljøet skete det endelig:
Min drøm om en Citroën DS blev opfyldt! Har den endnu og påtænker at indregistrere den igen i maj 2007, når den runder de 40. Super fed øse, jeg vil beholde altid.

Senere hen har jeg prøvet de klassiske 60'er-70'er roadstere Alfa Romeo Spider Veloce, og Fiat 124 Spider, men har nu settlet ved en mere oldskool og super simpel Triumph Spitfire 4 (mk1) fra 1963.

Af dagliggryder er det gennem tiderne blevet til Citroën XM (200 km/t!), BX "Weekend" diesel, Lupo 3L, Audi 100, Ford Escort Estate diesel, og der er sikkert nogle jeg har glemt...

Drømme ændrer sig jo som bekendt med tiden, så i 2003 fandt jeg min fantastiske Porsche 356 1600 Super 90 (T6) - Sølvlynet!

I 2003 opstod idéen om "Den ko-operative campingbus" også, der blev realiseret med 3 venner og et (udtjent) folkevognsrugbrød fra 1978. Projektet kører endnu, men nu med en super fed gammel "splitbus" VW 221 fra 1965, efter devisen: "Kunne det ikke være fedt at have adgang til en stor rummelig hyggelig bil man sådan kan tage på tur i, og hvor der kan være lidt storindkøb i ny og næ?"

Sådan blev jeg bidt af folkevogne og fandt, via Kenneth "KEW", www.vwnettet.dk, som jeg er fast bruger af.

i 2004 var tiden kommet til at få mig min egen boble og det blev til en rigtig flot tidlig 1953'er, model 113. Det er så senere blevet til endnu en 113'er fra 1961, samt i vinter til en fin 1302 LS Karmann Cabriolet anno 1971.

Her i 2006 var konjunkturerne i sommer så høje, at det blev til en Mercedes 250 SE coupé fra 1966 - et kæmpe slagskib med læder, træ, krom og det hele.