15. marts 2013

365 dage med Peugeot 305

Så har jeg haft den lille blå et år i dag.

Den kører stille og roligt og hurtigt nok, når der er brug for det.
Med 4 personer og oppakning er den lidt sløv, da GT gearingen giver flest kræfter over 3000 omdrejninger, og jeg er typen der kører mest med lavest mulige omdrejninger.

Den har kun haft de fejl, jeg kendte til da jeg overtog den: Støddæmpere og udstødning udskiftningsmodne. De er nu begge rettet.

Elektrisk soltag og sidevinduer er lige så ustabile og langsomme som på tilsvarende biler i den alder, men centrallåsen virker godt og stabilt. Og den har ikke haft alvorlige elfejl.

Den automatiske choker er irriterende, og giver alt for meget benzin og os i starten, så den egner sig ikke så godt til korte ture. Men når den er lun, bliver den bare ved og kan godt køre til Jylland i et stræk, hvis den skal.

Den har nu kørt lidt over 140.000 km, hvoraf lidt over 7000 km er mine.

Den har i årets løb prøvet at køre med tagboks, barnevogn og klapvogn, cykler, trailer og på fyldte langture og har klaret det hele fint. Så tak for det, halvgamle blå Peugeot :-)